19 Temmuz 2016 Salı

Bana Bir Şeyhler Oluyor - 2003

Bu filmin adını bir şekilde anımsıyorum, ancak vizyona girdiği yıllarda izlememiştim, muhtemelen adını beğendim. 2003 yılında liseye yeni başlamıştım bu nedenle filmi izlesem de ne kadarını anlardım ya da hatırlardım bilmiyorum. Bu hafta sonu bu filmi izlerken bir deja vu yaşadım. Evet Türkiye bu şekilde bir dönem geçirdi, şeyhler, gizli kamera ile yapılan baskınlar, ekonomik krizler, kaçak elektrik kullanımları, sürekli yapılan zamlar, yeni başlayan tüketim çılgınlığı vb. Her ne kadar çocuk olsam da hayal meyal anımsıyorum tüm yaşananları, aradan uzun zaman geçtiği için artık komik geliyor, gülebiliyorum da. Bu oyun da her ne kadar yergi olsa da aynı zamanda komedi olduğu için gülmenize de yardımcı oluyor :). Oyunda kendi halinde yaşayan bir aile babasının işten çıkarılması ve sonrasında patlayan büyük bir ekonomik kriz sonucu yaşadıkları anlatılıyor. Restoran açma hayali varken bir anda tüm parasını borsa da kaybeden Hilmi Bey (Altan Erkekli) yaşadığı derin üzüntü sonucu mental olarak rahatsızlanır ve gaipten sesler duymaya başlar. Tanrıyla konuştuğunu zanneden Hilmi Bey bir süre sonra kendisini eşi Dursun Hanım (Demet Akbağ) ve komşuları Adnan Bey'in (Yılmaz Erdoğan) organize ettiği bir oyunun içinde bulur. Oyun dedikleri ateşle oynamak olunca bu üçlü bir anda başa çıkamayacakları kadar büyük bir yangının ortasında kaldıklarını fark ederler.

Oyunun yazarı ve yönetmeni Yılmaz Erdoğan, oyuncuları ise tanınmış tiyatrocular; Demek Akbağ, Altan Erkekli, Yılmaz Erdoğan, Binnur Kaya, Tolga Çevik, Pelin Körmükçü ve adını yazmadığım diğerleri. Yıllar önce izlediyseniz anımsamak için, izlemediyseniz biraz eğlenceli vakit geçirmek için izlemenizi tavsiye ederim, zira hayat devm ediyor gibi yapmamız gerekiyor.

"Anlatacaklarım var! Vaaz vermek değil niyetim, duyduğumu söylemek. söylemeye değer şeyler duyuyorum zira. Belki hayatı daha yaşanılır kılmak için ya da belki sade, ama sade anlatmak için... Sen anlat dedi tanrı bana, anlaşılsın diye değil hiçbir mükafat istemeden anlat... Çünkü bir mükafattır artık bir anlatıcıya doğru düzgün anlaşılmak!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder