3 Şubat 2016 Çarşamba

Robinson Crusoe & Cuma - 2015

Çocukluğumda evimizdeki çocuk klasikleri arasında Daniel Defoe'nin "Robinson Crusoe" kitabı da vardı, uzun bir süre okuyamadım. Bunun nedeni kitabın kapağında bulunan (aşağıdakine çok benzer) bir resimdi (resim bende zavalı bir yerlinin kafasını ezen işgalci imajını uyandırıyordu). Kitabın hikayesini de bilmediğimden, kapağındaki resim beni itiyordu. Okuyunca da çok beğendiğimi anımsıyorum. Muhtemelen deniz kazası sonrası ıssız bir adaya düşen Robinson Crusoe'nin maceralarını ve başına neler geldiğini okumayan/bilmeyen yoktur, o nedenle kitaptan bahsetmeye gerek duymadan Gürcan Yurt'un "Robinson Crusoe & Cuma" serisinden ilham alınarak çekilen  filme geçmek istiyorum. Issız adada on beş yıldır bir başlarına kalan Robinson'la Cuma bir gün adaya gelen gemi ile umuda kapılırlar. Victor adındaki gezginin evlatlık iki kızıyla ve bir gemi dolusu hayvanıyla dünya üzerinde yaşanacak yer araması sonucu bu adaya gelmesi adadaki ikilinin monoton hayatlarına renk getirir. Adaya düştüklerinden bu yana hanım arkadaşları olmayan ikili için iki kadının adaya gelmiş olması bulunmaz bir nimettir. Tek başaramadıkları şey kadınlara yaklaşabilmektir. Kızların manevi babası Victor'un kendi adi emellerine engel olacağını sezen Robinson'la Cuma, Victor'u devre dışı bırakarak kadınlarla baş başa kalabilmek için haince bir planı uygulamaya koyarlar. Ne kadar başarılı olabileceklerini izleyip görelim!

Filmin yönetmeni aynı zamanda serinin de yapımcısı olan Gürcan Yurt. Filmin başrol oyuncuları Robinson rolünde sevilen oyuncu Serhat Kılıç, Cuma rolünde John Nyambi, diğer oyuncular yüzlerine aşina olduğumuz Beyti Engin, Damla Debre gibi isimler. Filmin çekimleri Küba'da yapılmış, bu nedenle olsa gerek, adanın tropik-ıssız görüntüsü çok başarılıydı. Çizgi roman serisini ben daha önce okumadım, o nedenle Robinson'un Cuma'ya köle gibi davranması ve ırkçılık yapmasına biraz şaşırdım açıkçası ancak her ikisi de birbirinden şerefsiz iki karakter olduğundan, gülüp geçmek gerekiyor sanırım.

"- On beş yıl önce bir deniz kazasında bu ıssız adaya düştüm. Tek kurtulan benim. Benden başka da insan yok zaten.
- Peki bu esmer kardeşimiz?
- Haa, o Cuma!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder