10 Şubat 2015 Salı

İçimdeki Ses - 2015

Eğlenceli bir filmdi ancak ben filmin amacını veya ne izlediğimi dahi anlamadım. Aslında birtakım olaylar yaşandı, bir aşk ilişkisi vardı ancak onun da nasıl sonlandığını tespit edemedim. Orta yaş bunalımına giren ve yalnızlıktan şikayet eden Selim (dizi senaryosu yazmaktadır) spor salonunda Ayşıl isimli genç ve güzel bir kızla tanışır (aynı zamanda zengindir de). Çocukluğundan bu yana asosyal ve utangaç olan Selim'in bu kızla herhangi bir şey yaşamaya umudu yoktur elbette. Ama kızın hayata karşı bakışı farklıdır ve -yanlış anlamadıysam- Selim'in yazarlığından etkilenir (belki de "daddy issues" kim bilir). Selim'in umreden dönen aşırı tutucu annesinin içki içen, mini etek giyen ve eve ayakkabıyla girmeyi tercih eden bu kıza karşı tutumu nasıl olacak acaba? Film güzel bir komedi filminden ziyade neye oturduğu anlaşılamayan bir "orta yaş bunalımındaki adam fantezisi" gibiydi. Filmin başarılı oyuncusu Engin Günaydın'ın aynı zamanda senarist olmasından dolayı bu yorumum için üzgün olduğumu da belirtmek isterim. Ancak kendisi oyunculuk yapabilir, hep oyunculuk yapabilir ve yalnızca oyunculuk yapabilir. Senaristin samimi bir eser yaratmaya çalıştığı da anlaşılmakta olduğundan bu tarz filmleri seven kişilerin filme bir şans vermesi iyi olabilir. Bununla beraber iç ses olayının iyi bir mizah malzemesi olduğuna ben de katılıyorum. Ama benim düşüncem filmin bunu çok iyi yansıtamadığı yönünde oldu, filmi sonuna kadar götürebilen oyuncular yalnızca Engin Günaydın ile Füsun Demirel'di kanatimce.

Filmin oyuncuları Selim rolünde Engin Günaydın, Füsun Demirel (anne Mehpare) ve Leyla Lydia Tuğutlu (Ayşıl), diğer oyuncular Ersin Korkut, Onur Buldu ve Hamdi Kahraman. Filmin yönetmenliğini Çağrı Bayrak yapmış, bu kendisinden izlediğim ilk film oldu.

- Çok güzelsin.
– Ben mi dedim onu.
– Ben dedim.
– Bana mı dedin.
– Öpüşelim mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder