19 Nisan 2016 Salı

Diana - 2013

Trafik kazasında ani ölümü ile halkını üzüntüye boğan ve hakkında çeşitli komplo teorileri üretilen Lady Diana'nın kapalı kapılar ardında kalan hayatı tam bir drama. Aslında Lady Diana'nın hayatını okumadım (örneğin okuduğu okullar, gençlik yılları, ilk aşkı, Prens ile olan evliliği, Kraliçe ile olan ilişkisi vb.), bu nedenle hayatının detayları konusunda bilgim yok. Bu filmi izlemeden önce bu hususlara kısaca değinilir diye tahmin etmiştim ancak film Lady Diana'nın boşandıktan sonraki sürecine ve Pakistanlı kalp doktoru Hasnat Khan ile olan ilişkisine değiniyor (özellikle olsa gerek kraliyet ailesinden kimse filmde anlatılmamış). 1995-1997 yılları arasında süren ilişki, filmde Lady Diana'nın hayatının aşkıymış gibi anlatılıyor ve ayrıldıktan sonra da (kazada kendisi ile beraber olan Dodi Al-Fayed'e rağmen) Hasnat Khan'ı unutamadığı ima ediliyor. Aslını sorarasanız, Lady Di'nin 1997 yılında vefat ettiğini düşünürsek, Hasnat Khan ile Lady Di'nin arasında olanları şu an yalnızca Hasnat Khan bilebileceğinden, senaryoda anlatılanlarda kendisinin bir katkısı olmuştur mutlaka. Bu nedenle, Lady Di'nin kendisinden sonra onu kıskandırmak için başka bir sevgili edindiği yönündeki hikayede, muhtemelen Hasnat Khan'nın erkek egosunun bir parmağı var diye tahmin ediyorum. Netice itibariyle, otuz altı yaşındaki bir prensesin eski sevgilisini unutamadığı için onu cezalandırmak adına Mısırlı bir milyonerin oğlu olan Dodi Al-Fayed'le birlikte olması da bana gerçekçi gelmiyor. Yine de neler yaşandı yalnızca tüm sırları yanına alıp giden Lady Di ve Allah bilir!
 
Filmin yönetmeni Alman yönetmen Oliver Hirschbiegel ve başrol oyuncusu Naomi Watts. Naomi Watts'ın Lady Diana rolünde çok iyi bir iş çıkardığını söylemek isterim. Ben Lady Di'yi ve onun ölüm haberlerini hayal meyal anımsıyorum, ama yine de Naomi Watts'ı görünce Lady Di'yi anımsadığıma göre, rolün hakkını vermiş demektir. Filmin diğer oyuncuları, özellikle Naveen Andrews'i ise bu açıdan yeterince başarılı bulmadım. Sonuç olarak, Lady Diana'yı merak ediyorsanız, filmi izlemenizi tavsiye ederim.

"You say you love me, you'll always love me. Well, there's about five billion people on this planet who can say that! But is there one who can stay with me?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder