5 Ocak 2016 Salı

Nadide Hayat - 2015

Filmi izlemeye başlamadan önde -nedense- beğeneceğimden emindim. Çağan Irmak yönetmenliğini yaptığı için mi yoksa Demet Akbağ oynadığı için mi bilmiyorum ama bu yönde bir tahminin vardı. Tahmin ettiğim gibi de oldu, filmi gerçekten beğendim. Filmden bahsedecek olursak, film eşini kaybettikten sonra yalnızlığına çare arayan bir kadının yaşadıklarına odaklanıyor. Nadide Hanım (Demek Akbağ) eşini kaybettiken sonra düştüğü boşluktan çıkmak için hobiler edinmeye ve hayatına değişiklikler getirmeye çalışır (bu noktada toplumdan pek çok kişinin Nadide ile kendisi arasında bir bağ kuracağını tahmin ediyorum. Ayrıca Nadide'nin eşinin ölümünen sonra hayata sil baştan başlaması hobi edinme isteği & yalnızlık bunalımından ziyade kanaatimce bilinçaltında yapmak istediği şeylere engel olarak hayatı boyunca hep eşini görmesi de olabilir). Bu arayış içindeyken bir gün gazetede gördüğü üniversite af ilanı ile üniversiteye başvurarak otuz yıl önce bıraktığı üniversite eğitimine (su ürünleri fakültesi) geri dönmek ister. Hayatının belki de en eğlenceli dönemi buradan sonra başlayacaktır: bir grup genç öğrenciyle ve agresif bir kaptanla üniversite araştırma projesi kapsamında denize doğru yol almak! Otuz sene gecikmeli de olsa, artık kendi hayallerinin peşide koşmaya başlayan Nadide için hayatın sürprizleri de henüz son bulmamıştır. Geriye kalan tek şey Nadide'nin "Başkaları ne der?" sorularından kurtularak kendisi için bir şeyler yapma cesaretidir.

Filmin başrolünde başarılı oyunculuğu ile filme ayrı güzellik katan Demet Akbağ yer alırken kadroda kendisine Yetkin Dikinciler ile birlikte Efecan Şenolsun, Gizem Erdem Ümit Erlim, Sadi Celil Cengiz, Sevil Akı gibi yeni isimler de eşlik ediyor. Filmin yönetmenliğini sevilen yönetmen Çağan Irmak yapıyor ancak bu kez diğer filmlerinden farklı olarak içine animasyonun da girdiği mizah unsurlarına yer veriyor. Çağan Irmak'ın tutturmuş olduğu bir sistemi var iken yeni şeyler denemekten çekinmeyişini takdirle karşıladığımı belirtmek istiyorum. Ege'nin muhteşem doğası ile birleşen filmi izlemenizi tavsiye ediyorum!

"Bu hayat benim ama yarısını başkaları için yaşadım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder