23 Ekim 2013 Çarşamba

Emir Kusturica - Емир Кустурица

Emir Kusturica işini çok beğendiğim yönetmenlerden birisi (İşi diye vurguladım ki kendisinden pek hazzetmem). Zira 1954 yılında Saraybosna'da Müslüman bir ailenin çocuğu olarak doğmuş ancak kendilerinin aslında Sırp olduğunu ve Türklerin zulmünden canlarını kurtarmak için 250 yıl önce Müslüman olmak zorunda kaldıklarını belirten açıklamar yapmış. Şimdi insan düşünmez mi, peki Ortodoks Sırplar nasıl hayatta kaldı diye? Veya şimdi din değiştiren Sırp, Müslüman - Sırp değil de, "o artık bir Bosnalı" olarak tanımlanacak galiba (Ben demiyorum Kusturica mantığı diyor, -gelmişsin 60 yaşına- ya da ben öyle anladım). Her neyse, kendisi hayata bir rock grubunda müzik yaparak başlıyor (Yönetmen kimliğinin yanında senarist ve müzisyen kimliği de var). Yapmış olduğu müzikleri dinlediğimi pek söyleyemem, zira Balkan müziği denilinde Goran Bregoviç'ten daha iyisi yok benim için. Ama filmlerine diyecek yok doğrusu. En sevdiğim filmi, dün paylaşmış olduğun Yeraltı (Underground - 1995) ve tanınan diğer filmleri Arizona Rüyası (Arizona Dream - 1993) ve Çingeneler Zamanı (Time of the Gypsies - 1989). Bu üç filmin de müziklerinin Goran Bregoviç tarafından yapılması tesadüf herhalde :). Diğer filmleri hakkında henüz bir fikrim yok, umarım izlemeye vakit bulurum bir gün:
 
- Dolly Bell'i Hatırlıyor musun? / Do You Remember Dolly Bell?  (1981)
- Babam İş Gezisinde / When Father was Away on Business (1985)
- Kara Kedi Ak Kedi / Black Cat, White Cat (1998)
- Süper 8 Öyküleri / Super 8 Stories (2001)
- Hayat Bir Mucizedir / Life is a Miracle (2004)
- Bana Söz Ver / Promise me This (2007)
- Elveda / Laffaire Farewell (2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder